تزیین و طرز تهیه رولت کوکو سبزی با سبزی خشک و اسفناج در فر

طرز تهیه کوکو سبزی

  کوکو سبزی , کوکو سبزی رولتی , کوکو سبزی با سبزی خشک , کوکو سبزی در فر
طرز تهیه کوکو سبزی که یکی از غذاهای خوشمزه و سنتی ایران است را برای شما گرد آردیم . مواد مهم و اصلی در آن تخم مرغ و سبزی است . برای درست کردن این کوکو بهتر است از سبزی تازه استفاده کنید . مقدار این مواد برای دو نفر مناسب است . سبزی کوکو شامل تره ، جعفری ، برگ چغندر ، ساقه پیازچه ، ترخون و کاهو میشود . در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره تزیین و طرز تهیه رولت کوکو سبزی با سبزی خشک و اسفناج در فر در دسته آشپزی برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

مواد لازم برای کوکو سبزی

تخم مرغ ، دو عدد
زرده تخم مرغ ، یک عدد
سبزی کوکو ، ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم
گردو خرد کرده ، ۱/۴ لیوان
زرشک ، ۱/۲ استکان
سیب زمینی سایز کوچک ، یک عدد
سیر ، یک حبه
نمک ، به مقدار لازم
زعفران آب شده ، یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه کوکو سبزی

ظرفی گود را انتخاب کرده و تخم مرغ هایتان را در آن بشکنید و به خوبی هم بزنید . زعفران را به تخم مرغ ها اضافه و خوب مخلوط کنید . حالا مخلوط تخم مرغ ها رو به سبزی کوکو اضافه کنید و هم زده و ترکیب کنید . در مرحله بعدی سیب زمینی خام را رنده و به موادمون اضافه میکنیم . یک حبه سیر و زرشک و گردوهای خرد شده را به مواد اضافه و بهم میزنید . در پایان ادویه را اضافه میکنیم و خوب همه مواد را با هم ترکیب کنید .
کوکو سبزی , کوکو سبزی برای دو , کوکو سبزی ساده , کوکو سبزیجات

سرخ کردن کوکو

یک ماهیتابه مناسب انتخاب ، و آن را روی گاز میگذاریم . روغن را توی ماهیتابه میریزیم و تا روغن داغ شود صبر میکنیم . سپس مواد کوکو رو داخل ماهیتابه خواهیم ریخت . وقتی مواد کوکو را در ماهیتابه مرتب کردیم حرارت گاز را ملایم میکنیم تا خوب یک طرف کوکو سرخ شود . بعد سمت دیگر را سرخ میکنیم . وقتی خوب سرخ شد ، کوکوها را در ظرف سرو میکنیم و میتوانیم با گوجه فرنگی و لیمو ترش تزیین کنید .

کوکو سبزی قالبی

در صورتی که تمایل داشته باشید میتوانید کوکو خود را به صورت قالبی درست کنید . برای این کار میتوانید از ۲ متد و روش استفاده کنید . در روش ۱ پس از اینکه روغن داغ شد قالب مورد نظر را در روغن میگذاریم تا خوب گرم و داغ شود ، پس از اینکه گرم شد مایه کوکو را داخل قالب بریزید . روش ۲ اینکه ابتدا کوکو را سرخ کنید ، بعد از سرخ شدن با یک کاتر قالبی برش دهید . اما ما به شما روش ۱ را پیشنهاد میکنیم .
کوکو سبزی , کوکو سبزی با سبزی یخ زده , کوکو سبزی مجلسی , کوکو سبزی خوشمزه

کوکو سبزی در فر

در ابتدای کار ، باید فر را در حرارت ۱۸۰ درجه گرم کرده و بعد برویم سراغ قالب . ابتدا یک قالب انتخاب میکنیم ، قالبمان را با روغن مایع چرب میکنیم . بهتر است از قالب هایی استفاده کنید که کوکو راحتتر از آنها خارج شود مانند قالب های سیلیکونی . مواد کوکو را داخل قالب ریخته و فشار میدهیم تا شکل و مدل قالب را به خود بگیرد . روی سطح سینی فر یک کاغذ شیرینی پزی میکشیم و سپس قالب را روی سینی میگذاریم . حال سینی فر را در طبقه میانی به مدت زمان نیم ساعت قرار میدهیم . اگر دوس دارید برشته شود پنج دقیقه آخر سینی را در طبقه پایین قرار بدهید .

نکاتی اصولی برای درست کردن کوکو سبزی

یکی از نکات مهم در پخت این کوکو این است که مواد کوکو باید به صورت کم کم و به ترتیب اضافه شوند . و این موضوع را هم بخاطر داشته باشید که پس از ریختن هر کدام از مواد باید خوب هم بزنید. اگر میخواهید برای کوکو خود از فریزر سبزی دربیاورید این را بخاطر داشته باشید که باید یخ آن خودش باز شود و آن را زیر شیر آب داغ نگیرید . برای سبزی کوکو از سبزی تره ، ترخون ، جعفری ، برگ چغندر، ساقه پیازچه به یک مقدار و کاهو یک چهارم بقیه استفاده کنید . نکته آخر اینکه در پخت کوکو سبزی از زردچوبه استفاده نکنید .
عکس از درخت زرشک

خواص زرشک

از آنجایی که در پخت این کوکو از زرشک استفاده میشود ، تصمیم گرفتیم تعدادی از خواص و مضرات زرشک را برای شما گردآوری کنیم . کسانی که ناراحتی معده دارند بهتر است زیر نظر پزشک از زرشک استفاده کنند . زرشک دارای خواص فراوانی است . زرشک برای تقویت قلب و سلامت ذهنی و مغزی و کنترل قندخون و درمان کمردرد مفید است . زرشک به درمان تب و اسهال و روماتیسم و گلودرد و کم خونی کمک میکند . زرشک برای پیشگیری از سرطان روده مفید است . آب زرشک خواص قابل توجهی برای کاهش وزن دارد زیرا دارای ماده بربرین است . تاثیر زرشک برای کبد چرب هنوز مشخص نشده است اما برای گرفته شدن گرما و حرارت کبد در تابستان مفید است .

Comments

Popular posts from this blog

راهنمای اسم و فامیل با حرف ژ شروع شود + اسم و فامیل با ژ و ث

خواص و مضرات گوجه فرنگی گلخانه ای در بارداری و برای دیابت و لک صورت و سگ چیست

گوجه فرنگی و سنگ کیسه صفرا